Äventyrsspel

Sunday 17th May 2009 02:50am 1
Kjell
Kjell
99 Posts
För att att det är den bästa genren helt enkelt!

Jag börjar med några flashbaserade spel som man kan spela direkt i browsern:

Den tjeckiska designgruppen Amanina Design har gjort klassikerna Samorost och Samorost 2, som är peka-klickaäventyr i en bizarr skogsaktig rymdmiljö. Man kan i inte dö eller göra fel. Så skönt. Och fint framför allt.

Pencilkids ligger bakom spelserien Bowja the Ninja, som precis som Samorost innehåller en väldigt förlåtande och avslappnad spelstil. Hittills har de släppt:
Bowja the Ninja on Factory Island
Bowja the Ninja 2: Bigmans Compound
Bowja the Ninja 3: Ninja Kami
Bowja the Ninja 3(expansion): The Fall of Yokai

B-Group Productions har ett antal kortare peka-klickaspel på sin hemsida.

OMG! Bara några minuter efter att jag har postat tråden hittade jag det här! Jag är inte riktigt säker, men det kan vara det nästa stora spelet som kommer lyfta upp genren igen!
Det går visst att ladda ner hela spelet gratis här, men jag ska sova nu, så det får bli imorgon.

Sunday 17th May 2009 01:03pm 2
Fisken
Fisken
60 Posts
Haha! Det sistnämnda verkar episkt!
Sunday 17th May 2009 08:33pm 3
Kjell
Kjell
99 Posts
Tveklöst! Jag ska ladda ner och testa genast!

För övrigt så håller Amanita på med ett nytt spel som heter Machinarium och som verkar HUR COOLT SOM HELST!!!
Sunday 17th May 2009 08:45pm 4
Fisken
Fisken
60 Posts
Najs! Btw klarade precis av Bowja the Ninja 3: The Fall of Yokai! Rekommenderar starkt att testa spelet, väldigt trevligt :)
Monday 18th May 2009 01:07am 5
Kjell
Kjell
99 Posts
Hittade två stycken mysiga flashbaserade äventyrsspel med handritad grafik och schööön musik.

Kontroller: piltangenter och mellanslag.
Menulis och Miestas heter dom.

Åh! Och jag kom just på ett annat, skumt äventyrsflashspel som påminner om dessa som heter Pragaras och är typ polskt eller något sådant. Kontroller: piltangenter, x och z.

MEER SPEEEL!

Ett väldigt Samorostish browserflashäventyr som heter The Blue Beanie.

Tuesday 23rd June 2009 09:21pm 6
Kjell
Kjell
99 Posts
Thursday 25th June 2009 09:16pm 7
Yudhas
Yudhas
12 Posts
Ska kolla igenom de länkade spelen så fort allt med Fjällräkan och Tillbakakaka är färdigt, för jag har fastnat i peka-klicka-träsket igen!

Please login or sign up to post on this network.
Click here to sign up now.